Diskriminácia? Bežná to vec... (reakcia na článok - link v texte)

10.07.2012 11:17
https://bratislava.sme.sk/c/3390814/psy-do-okolia-jazier-nesmu.html
A dosť. Pod rúškom "zdravotných rizík hroziacicch od psov" máme zakázaný vstup k akejkoľvek vodnej ploche v celom meste. Preto by sme mali požadovať aby boli všetci kúpajúci sa vyšetrení na prenos plesní, kvasiniek, pohlavných chorôb a iných nákazlivých svinstiev. TO nekontroluje nikto, ale ľuďom zapáchajúcim a od pohľadu špinavým vstup nikto nezakazuje. Koľko chorôb prenosných zo psa na človeka existuje? Nuž, presne netuším, ale z človeka na človeka sa toho prenáša určite viac.
Hygienikom by bolo hádam aj dobre vysvetliť že pes sa do vody nevyšpiní, čo sa nedá povedať o veľkej väčšine ľudí, z ktorých u mňa "vedú" a špičku ľadovca tvoria práve permanentne sa sťažujúce mamičky, ktoré bez problémov pošlú deti vymočiť sa (a keby len to) do vody. Druhú priečku u mňa obsadili - a to bez pardonu - bezdomovci ktorých som videla podvečer sa pri vodnej ploche umývať.
Mám plné zuby sťažností na psie exkrementy - ani tu nemajú rodičia žiadne zábrany a spokojne dieťa nechajú vyrobiť "exkrement" v kríkoch, či do trávy. Skúste niekedy takýchto rodičov sledovať, či to spracú. Bezpochyby nie, s argumentom "bude to na psov". Ani ožrani si zvratky po sebe nespratávajú, čo je zasa tak trochu problém pre psíčkarov, pretože pes sa nevyváľa v psích "zvyškoch". Preferuje ľudské - hnačkové, prípadne zvratky, keď nie sú, pomôže si mačacími... Zákutia pri dvorových schodištiach zapáchajú - ľudským močom, tmavšie kúty aj hovnami. Znova je to o tom, že pes nelezie do kúta sa vymočiť - to robí len človek. Na trasách z pohostinstiev čakajú zvratkové smaradľavé bomby. Nedajboh váš pes večer zašteká - na druhý deň celkom určite spisuje niektorý dobrák sťažnosť. Začnem asi ja spisovať sťažnosti na bytové diskotéky a oslavy. Každý týždeň dve-tri s otvorenými oknami a "produkciou" hlboko do noci.
Na záver - aby ste si nemysleli - ja nechcem kúpať moje psy medzi deťmi - vážne že nie. ALE - chcem mať možnosť ísť so psami niekam k vode a užiť si pár hodín niekde kde nie som postihovateľná za to, že tam vôbec som... Mestská časť sa stará o svojich občanov - ale o mňa nie. A to je vážení to, čo ma serie...

Zuzana Zeane Krušinová

tento text je s uvedením autora voľne šíriteľný